Viazanie a utiahnutie šnúrok

Šnurovanie

Korčuľa zabezpečuje správny prenos sily na ľadovú plochu. Vhodným zaviazaním a snurkyutiahnutím korčúľ zabezpečíme správnu distribúciu energie a tým aj
optimálne podmienky pre korčuliara. Týmto predídeme, alebo minimalizujeme stratu energie, ktorej časť môže byť absorbovaná ohybnými materiálmi korčule. Nové modely korčúľ taktiež minimalizujú vnutorný posun nohy, napr. systém heel lock spoločnosti Bauer alebo SPEED FIT výrobcu Graf sa prispôsobia nohe a kopírujú jej tvar. Pamäťová pena navyše vyplní všetok nadbytočný priestor v topánke. Podobnú technológiu používa vo svojich korčuliach aj CCM.

Na trhu existujú mnohé ďalšie pomôcky do korčúľ ktoré môžu byť viac či menej efektívne. Medzi tie najlepšie určite patria vložky Powerfoot, ktoré vyplňujú zbytočný priestor v špičke topánky. Plánujem ich vyskúšať v krátkom čase, a následne aktualizujem tento článok s podrobnými informáciami.

Utiahnutie

  • šnúrky je potrebné uťahovať postupne začíname od špičky
  • najpevnejšie sú šnúrky utiahnuté v strednej časti
  • posledné dve dierky sa uťahujú tak, aby nebola obmedzená plantárna a dorzálna flexia (predozadný pohyb v členku)
  • viazanie šnúrky okolo nohy sa neodporúča – z môjho pohľadu je tento bod diskutabilný, striktne by som sa tohto odporúčania nedržal
  • lepšie je na začiatok utiahnuť šnúrky pevnejšie a až v prípade potreby postupne uvoľnovať utiahnutie

Z pohľadu korčuliara je potrebné dodržať uvedené body pre jeho optimálny rozvoj, ktorý ale podlieha ďalším kritériám a zároveň nie je hodnotením športového výkonu. Kedže športový výkon je v ľadovom hokeji tvorený množstvom zložiek.

Sila utiahnutia korčúľ